Fight fire with fire!

Hallå och välkommen till sjukstugan! 🙂

Har antagligen dragit på mig nåt jäkla envist skräp, som ligger där och pyr inne i kroppen hela tiden… Motar bort det med alvedon/ipren och försöööker ta det så lugnt som möjligt (men har ju mindre än en vecka kvar här och vill inte ligga inspärrad på nåt jäkla hotellrum de sista dagarna). Har givetvis helt eliminerat de morgonpromenader jag planerade att inleda varje dag med. Hemma – ja visst, där kan det kanske funka att gå ut 30-45 minuter varje morgon, men det är helt enkelt för varmt och fuktigt för sånt här! Så promenaderna är puts väck!
Väck är även all rörelse snabbare än långsam promenad, har nämligen märkt att jag just nu reagerar ganska negativt på ökad hjärtfrekvens. Feber är därför big no-no, kroppen får redan jobba hårt då den blir överhettad av alla de oundvikliga yttre omständigheterna, det är bara onödigt att låta den föra krig mot sin egen insida också.

Så: vila, tabletter och STARK mat! 🙂
-Är en livlig supporter av teorin att chili hjälper till att bränna ut jobbigheter ur kroppen. Så jag kryddar min frukost-rissoppa med extra chili samt försöker hitta lunch- och middagsrätter som bränner skönt, utan att för den sakens skull göra mig medvetslös.

Håller jag nu bara ett jämnt tempo i kombination med allt ovanstående så borde jag klara det mesta de dagar jag har kvar här. Som att till exempel att åka på en moppetur runt ön under morgondagen, tillsammans med min lilla mamma…


-Mamsingen på den mysiga baren Lava Lounge.

Bör även klara av diverse sena restaurangbesök, som till exempel under gårdagen då vi alla fem åt middag på Swing Bar (inte “swing” som i partnerbyte, utan “swing” som i gungor – de har av någon anledning gungor inomhus i restaurangen/baren). Vi satt ute på strandserveringen och åt vår mat, drack varsin cocktail/öl samt lät oss förundras av Eldshowen!

 

 

Efter att ha lyckats knäppa ett antal läckra bilder (blev riktigt imponerad av den fabulösa kameran på min annars så sugiga mobil) så bestämde jag mig för att under showens final riskera några kvadratdecimeter kroppsbehåring – för att få en RIKTIGT bra bild…

…och inte bara slapp jag bli av med hår på kroppen, bilden blev SJUKT bra också!

Men för det mesta ligger jag i en solstol, i ett skvalpande hav eller en ljummen pool och försöker att bara njuta. Ibland ligger jag dock i hotellsängen och kollar på tv, inte bara för att jag ibland mått lite halvkasst – utan för att det ju helt enkelt inte kan vara kanonbra väder VARJE dag!

-Utsikt från min hotellbalkong, under gårdagens brutala skyfall.

Leave a Reply

