Presenter till alla!

Få saker är så roligt som att köpa presenter till folk när man är utomlands… Inte nödvändigtvis “souvenirigt” skräp, utan sånt som bara helt enkelt känns kul att ge bort.

Då jag var på Jatujack Weekend Market i Bangkok fick jag syn på små “tetraväskor” – pyramidformade små miniväskor i mönstrat tyg med färgmatchande dragkedja på. De såg så otroligt kul ut att jag bestämde mig där och då för att köpa sådana åt nära/kära/släkt/bekanta, och sedan fylla dem med diverse saker – vad för något kunde jag ju bestämma mig för senare…….

Och på den vägen är det.
Har nu en liten samling av dessa väskor här hemma, var och en fylld med:

  • En liten påse torkad thailändsk chili, från Nathon på Koh Samui.
  • En liten mässingselefant, från Thanon Maha Rat-marknaden i Bangkok.
  • Ett snidat doft-blomljus, från Jatujack Weekend Market i Bangkok.
  • En snäcka, (plockad av mig) från Sairee Beach på ön Koh Tao eller någon av stränderna kring Koh Samui.

-Det här känns roligare att ge bort än…jag vet inte…en kylskåpsmagnet som det står “Thailand” på eller nåt sånt.
Och för den som nu undrar: Jag bryr inte så mycket om att jag ännu inte gett bort en enda av dem, och att innehållet i väskorna nu alltså är avslöjat för alla dem som kommer få en. Det är kul att ge bort dem i alla fall. 🙂

4 thoughts on “Presenter till alla!

  1. Vad jättefint det blev! 🙂

    Du har verkligen lyckats med att göra totalt ovanliga saker, brev istf vanliga vykort och sedan denna lilla väska med typiska men egenuttänkta och inte turistiska presenter.

Leave a Reply

