Kommer gå sönder…

Vet inte riktigt hur jag tänkte…
Eller jo, det vet jag visst det.
Rent statistiskt skulle jag ha varit arbetslös minst året ut. Inget jobb, inga intervjuer inför ett jobb och knappt ens något svar på ansökan till ett jobb.

Men så blidde det inte – och givetvis är ingen tacksammare än jag, ett fast heltidsjobb är värt med än guldplätterad saffran i dagens läge.
Men just nu är jag så otroligt trött… Kommer hem på eftermiddagen och stirrar på det totala kaoset i soffan, kaoset som består av alla grejer jag måste göra klart innan origamiutställningen (deadline: 29 november), innan julmarknaderna (deadlines: 1, 2 och 15 december) och innan det blir försent att posta saker till folk innan jul (egensatt deadline: första veckan i december).

Jag stirrar på alla hel och halvfärdiga pappersformer och försöker förmå dem att av egen kraft vika sig och sätta ihop sig.
-Use the force, you fat bastard!
-Wax on, wax off. Do not forget to breath, very important!
-Git ‘r done!

Men inget händer, och vetskapen om att jag måste göra allt själv sjunker sakta in… Den sjunker in varje kväll. Om och om och om igen… Och jag är som sagt trött. Inte bara fysiskt trött, jag känner mig mentalt utmattad. Har inte ens packat upp grejerna från marknaden den 20 oktober. Allt står kvar i en stor påse i gästrummet… Jag orkar inte ta hand om det.

Till helgen…
Jadå, till helgen ska jag ta hand om allt det där!
Så lovar jag mig själv – men det händer inget där heller.

Det känns som att inget fungerar längre.
Det känns som att jag håller på att gå sönder.

2 thoughts on “Kommer gå sönder…

  1. Du kanske ska skippa marknaderna och bara ha kvar utställningen? Fast förstås så förstår jag att marknaderna är lite roliga och ger lite tillskott.

    Ändra deadlinen för postande till andra veckan i december. Det kanske inte behöver packas upp så noga eftersom du ska iväg på marknader snart igen.

    Kommentarer som säkert inte hjälper, men jag vill inte att du ska mp dåligt. Då blir allt det som ska hända och ditt nya fina roliga jobb bara “jobbigt” och så ska det inte vara. Säg till om jag kan göra nåt eller bara lyssna.

    Kram!

Leave a Reply

