Flaskpost!

Då jag för några månader sedan var i Thailand hittade jag en dag en plastflaska med ett brev inuti liggandes på stranden… Givetvis öppnade jag den (det måste man ju göra!). Brevet var skrivet av en 11-årig tjej vid namn Vanessa, från Tyskland – även hon på semester i Thailand.
I brevet bad hon den som läste det att skicka henne ett mail på en angiven adress och sedan lägga tillbaka brevet i flaskan och kasta tillbaka den i havet…

Delvis var jag lite emot att kasta den i havet för det känns som att det finns nog med skräp där, men mest kändes det onödigt eftersom den bara skulle spolas iland igen tio minuter efter jag kastat i den… Så jag tog det hela ett steg längre. Jag skrev i mailet till Vanessa (för det är klart att jag var tvungen att skicka ett mail till henne) att jag skulle plocka med mig hennes brev hem till Umeå och sedan låta det följa med Ume Älv nedströms – något som i teorin innebär att det kan hamna precis var som helst!🙂

Som bevis för att jag verkligen gjort det jag lovat filmade jag mig själv görandes det nu i eftermiddags, och lade nyss upp det på YouTube. Allt jag ska göra är nu att maila länken till klippet till Vanessa sedan anser jag mitt åtagande vara fullföljt.

One thought on “Flaskpost!

Leave a Reply

