Helgunderhållning…

Inger är i Luleå hela helgen, och jag ska roa mig med följande:

1) Skapa en JÄKLA massa örhängen till de kommande julmarknaderna!

2) Handla – och laga – mat!

3) Tre hyrfilmer…

Jag gillar fängelsefilmer, typ ‘Escape from Alcatraz’, ‘The Rock’, ‘Papillon’, ‘Cool Hand Luke’ mfl… Och även om futuristiska fängelsefilmer, som exempelvis ‘Fortress’ eller (delar av) ‘The Chronicles of Riddick’, inte brukar vara lika intressanta så gillar jag tanken på Guy Pearce som en biffig actionhjälte med oneliners, whiskeyröst och hela baletten, jag tror inte jag sett honom i en sån roll nån gång tidigare.

Den första filmen, ‘Clash of the Titans’, var inte så jättebra…men jag tycker faktiskt att den här uppföljaren verkar om inte superbra så i alla fall ganska underhållande. Men det är även mer än bara troligt att jag – som vanligt – låter mig lockas av trailerns effektfulla blandning av actionbilder och schysst musik (Marilyn Manson’s cover av Eurythmics ‘Sweet Dreams’).

Mitt sista val, en Indonesisk actionfilm, tänker jag bara låta tala för sig självt.

Leave a Reply

