Bilder i mängder (inkl Snöskulpturer 2013)!

Under mina många turer till diverse second-hand butiker i Umeå, i min vilda jakt på passande kläder till en maskeradfest i slutet av januari, såg jag denna bil utanför Kupan…..och fick spontant en bild i huvudet – som jag helt enkelt inte kunde låta bli att “förverkliga”:

RKT2

¤¤¤

Utav svarta och vita presentsnören tillverkade Marita en nyckelringsprydnad åt mig, och lärde mig samtidigt hur man gör för att fläta på detta sätt!

Maritas nyckelprydnad

¤¤¤

På sjukhuset finns det skyltar som visar vägen till allt….och alla!

NUS-skyltar

¤¤¤

Långt mellan arbetsuppgifterna?
Tillverka en gummisnoddsboll!

time well spent

¤¤¤

Till en intervju/artikel om mitt intresse för origamivikning blev jag ombedd att skicka några foton på mig själv…. Så jag ställde upp mobilkameran på jobbet och tog en bild tillsammans med “Polly” och jättemasken jag gjort som hänger där.
Och bara för säkerhets skull skickade jag även med en bild till.

Artikelfoto_1

Artikelfoto_2

¤¤¤

Storhandeln på Willy’s för någon vecka sedan resulterade i spilld chilisås (över vilken man inte ska gråta, eftersom vi varken behövde torka upp det eller betala för den sönderslagna flaskan).

Gråt inte över spilld chilisås

¤¤¤

Under ovan nämnda maskeradfest var jag….
The Dude från ‘The Big Lebowski’!

The Dude!

¤¤¤

Tog en promenad i solen idag:

Februarisol_1

Februarisol_2

¤¤¤

Åsså sist, men inte minst;
2013 års Snöskulpturtävling här i Umeå!

Snöskulpturer2013_1

Snöskulpturer2013_2

Snöskulpturer2013_3a

Snöskulpturer2013_3b

Snöskulpturer2013_4a

Snöskulpturer2013_4b

Snöskulpturer2013_5

Snöskulpturer2013_6

Snöskulpturer2013_7a

Snöskulpturer2013_7b

Snöskulpturer2013_8

2 thoughts on “Bilder i mängder (inkl Snöskulpturer 2013)!

  1. Ahhhh, härliga och roliga bilder (som alltid) 🙂

    Studsar en gummisnoddsboll?

    Jag är som vanligt djupt imponerad av snöskulpturerna ni har där uppe. Skulle aldrig gå att få till i Stockholmsklimatet (med skitig Stockholmssnö) 😦

    Du gjorde The Dude fabulöst bra – du är helt enkelt BÄST!!! :)¨

    Kraaaaamis!

  2. Nyckelringen väckte minnen 🙂 fast jag har glömt hur man gjorde. Måste kanske göra ett försök att minnas tekniken.

    Bilden på dig, den svart-vita, så bra!

    Någon vinter vore det kul att vara uppe i Ume och se dessa fantastiska snöskulpturer live.

Leave a Reply

