Myshelg!

Har haft myshelg med vackraste Marita hela den här helgen!

Marita

Biofilmen på fredagkvällen, ‘Les Miserables’ (se omdöme sist i bloggen), föregicks av ett skrovmål på Frasses, och följdes av ett besök på Nattöppet där vi hyrde en film som Marita tyckte att jag skulle se, ‘Sorority Boys’, en typ av film som normalt sett inte är nåt jag brukar gilla, men den var faktiskt riktigt rolig.🙂
Vi spenderade sena fredagkvällen med att dricka te och kolla hyrfilmen.

But wait, there’s more!
Vi har haft hemma-spa med vin och chokladpraliner, vi har sovit länge, vi har ätit god mat, vi har druckit smaskig likör och vi har definitivt myst i soffan så mycket det bara går!
Ibland hade vi sällskap av Per…

Moberg - rött

¤ ¤ ¤

Les Miserables (2012)

Jag har sett musikaler förut.
Jag till och med har några musikaler ståendes i dvd-hyllan.
Vad jag däremot aldrig sett är en musikal där ALLA repliker sjungs, precis varenda en! Men det tog mig inte mer än fem minuter att tvinga undan tanken att det kändes fånigt – något jag först tyckte att det gjorde – och efter ytterligare tio minuter var jag helt fast i storyn!
Och nej, jag har aldrig tidigare sett någon annan inkarnation av Les Miserables.
Att Hugh Jackman kan sjunga visste jag redan, men det var en överraskning att Russell ’30 Odd Foot of Grunts’ Crowe kunde göra samma sak. Att sedan Anne Hathaways ‘I Dreamed a Dream’-scen var mäktig nog att röra till tårar och att filmens nästan tre timmar långa speltid knappt kändes som två är bara ren bonus.

Kortfattat: Les Miserables grep tag i hjärtat, höll det i ett fast grepp i 160 minuter och pressade tidvis så hårt att jag fick tårar i ögonen.
-‘Nuff said!

3 thoughts on “Myshelg!

  1. Åhh, låter så mysigt!🙂

    Jag har sett Russel Crowe sjunga live i något program….kommer inte ihåg vilket. Tror att han är sångare i någon form av grupp.

    Hoppas att ni i Umeå hade samma strålande väder som vi i Stockholm hade under helgen – STRÅLANDE sol (kallt – men ändock soligt). Det gör en på gott humör även om man sitter inne och ser solen genom fönstret🙂.

    Hoppas oxå att ni får måååånga liknande helger framöver🙂

    Kramispårej!

Leave a Reply

