Lång tajm…

Har inte skrivit en blogg på vad som känns som en evighet… Men ibland blir det så. Skrivlusten är borta, kombinerat med ingen direkt möjlighet att ta sig tid att sitta ner och fundera över vad/hur/varför och därför jag ska skriva.

Allt är ganska rörigt just nu, både rent fysiskt runt omkring mig, och mentalt inuti min annars så strikt ordnade skalle (NAAAH!).
Inger har flyttat ut (skedde i söndags) och jag är kvar i den mer än halvtomma lägenheten. Sitter och tittar på de saker som är kvar och inser att jag efter tio år i ett förhållande inte har så jäkla mycket kvar som är specifikt ‘mitt’, utan nästan allt är ‘min del av vårt’.
-Åsså blir man lite vemodig.

Att det är vrålmycket att göra på jobbet hjälper såklart inte till att hålla ordning i huvudet, men jag tänkte att jag skulle “go down swinging” och har sett till att jag har precis hur mycket som helst att göra även bortanför jobbet!
-Hjälpte ju som sagt Inger att flytta hela långa söndagen (mer än bara lite svettigt).
-Var och påbörjade en tatuering i tisdagskväll; satt tre timmar!
-Ska stå på Hamnmagasinets Designmarknad hela dagen på lördag…
-…och ska på releaseparty för Glenn Gordons skiva på kvällen.
-På onsdag nästa vecka fortsätter tatuerandet två timmar till.
-Under nästa helg ska jag ha lägenhetsloppis här hemma.
-Helgen efter det flyttar jag.

Mitt bland allt detta måste jag såklart hinna packa resten av mina saker, skruva ner/bort/ihop allt som ska skruvas ner/bort/ihop samt spackla hål och annat djävulstyg. Lägenheten kommer såklart besiktas och jag räknar kallt med att få betala för dörren min panna lyckades göra en spricka i.
Måste även boka flyttbil och göra adressändring.

Åsså får man ju inte glömma att ‘Iron Man 3’, ‘Evil Dead’ samt nya ‘Star Trek’-filmen lockar på mig från biograferna.
So much to do – so little time!

Nåja, om två månader är det semester! Och då ska det fanimej inte göras NÅT!!!
(HA! Vilken brutal lögn! Det ska åkas till Paris och Stockholm, men efter det blir det i alla fall lugna puckar överallt!!!)

Har tjackat ny tv….:

Ny tv!

¤¤¤

Å påbörjat ny kroppskonst….:

Tattoo på G

One thought on “Lång tajm…

  1. Så mycket…men jag tror att det kommer att bli så bra när allt är klart.

    Och jag tycker att det låter som en riktigt bra planerad semester, massor av roligt med perfekt avslutning hemma i nya hemmet i lugn och ro.

    Jag kan bara säga
    LYCKA TILL!!!

Leave a Reply

