FLYTTAD PÅ!

Istidsgatan är nu ett minne blott…
I fredags lämnade jag alla nycklarna till kvartersvärden, och vinkade adjö till den nyligen klippta gräsmattan (nu full av de där irriterande, långa, gröna banden av gräsklipp), samt till de tolv (12!) grillarna på uteplatsen.

Istidsgatan - grillMecka

Flyttlasset gick en vecka tidigare, och det gick smidigt!
Mycket tack vare all hjälp vi – jag och Marita – fick av Inger och Danne, samt under inbärandet av lass #2; Maritas ena son Fredrik.

Lass nummer ett var de stora grejerna, sängen, byrån och ett par grejer till.
Lass nummer två var mer eller mindre allt annat, inklusive ett vardagsrumsbord som jag körde hem till Martin – som själv snart ska flytta.
Det tredje lasset var donationer till Kupan, samt den förhatliga, enorma ‘Boom’-soffan…som kördes till en sopcontainer på Gimonäs. För att få ut eländet ur lägenheten SÅGADE JAG SOFFHELVETET I TVÅ DELAR!
-Nej, jag skämtar inte:

Soffjäveln!

Veckan innan flytten höll jag en lägenhetsloppis, där mina grannar – eller just nu snarare före detta grannar – hjälpte till att lätta flyttlasset. De handlade för glatta livet! Böcker, serietidningar, bokhylla, pallar, vitrinskåp, mobiltelefon, lampor, dvd-spelare, mattor you name it! De handlade som galna!
Totalt landade slutsumman på strax under 1.100 kronor. Ka-ching!🙂

Loppis!

Nåväl, nog om allt detta.
Jag bor nu på Carlshem.
I en fin fyra med mysig balkong.
I vardagsrummet står en Samsung 46-tums led-tv, fortfarande i kartong. Där står även en Pioneer 2.1 BluRay-hembioanläggning, även den fortfarande i kartong. Där finns, sedan igår eftermiddag, en tresits-soffa med divan, fortfarande emballerad… Imorgon åker jag och Marita iväg till Sundsvall och IKEA, med planer på att återvända med resten av det möblemang vi behöver.🙂

Det är en del kvar att göra – bland annat ska två rum målas om – men om ett par veckor är vi nog klara, och då ska jag fota lite och lägga ut skrytbilder här i bloggen.🙂 Tills dess; håll till godo med de sista bilderna på den otroligt tomma Istidsgatan-lägenheten:

Istidsgatan - empty 2

Istidsgatan - empty 4

Istidsgatan - empty 1

Istidsgatan - empty 3

Istidsgatan - empty 5

¤¤¤

Sist men inte minst, VÄRLDENS SÖTASTE SYSTERSON:

Liten å söt!

2 thoughts on “FLYTTAD PÅ!

  1. Väntar med spänning på bilder från nya lyan – och lovar såklart att skicka bilder från vår renoverade och nästan lite “nya” lya🙂.
    Känner mig stolt över at ha varit med och lämnat ett “minne” på Istidsgatan, i form av den mörkare delen av tapeten (vid huvudändan av gästsängen som stod där) i det blå rummet😉
    Ha nu en underbar och “shoppingrik” torsdag på IKEA – vi åker och shoppar loss i em/kväll🙂.

    Världens gulligaste systerson läääängtar efter sin morbror nu ska du veta❤

    Kraaaaaaaaam!

Leave a Reply

