I väntan på Parisbilder här i bloggen…

…så måste jag ju dela med mig av mailet jag fick igår!

Den 23e juli, ett par dagar efter att vi kommit hem från Stockholm, hade jag klickat runt på den überfantastiska butikskedjan Granits hemsida, där insett att de varken har en butik norr om Stockholm, möjlighet att handla via nätet – ännu så länge, eller ens något sorts franchisekoncept (jag kan med andra ord inte starta en egen Granitbutik).
Men jag tokgillar deras grejer i alla fall, så jag skickade ett mail…

“Hej på er, alla Granitister!
Jag vill först bara säga att jag är kär i era produkter, i hela ert koncept! Vore inte min flickvän minst lika förälskad i allt ni har i ert sortiment så skulle jag nog räkna det som att jag var otrogen mot henne – med Granit!
Men som det är nu har vi snarare en sorts avancerad trekant med er som tredjepart…

Med det sagt så måste jag dock säga att jag för tio år sedan flyttade från Stockholm till Umeå, och att jag SÖRJER faktumet att ni inte planerar att utöka antalet butiker, att ‘min’ närmaste Granit-butik är 70 mil bort samt att jag inte kan öppna en alldeles egen liten Granit!

Varje resa ner till min gamla hemstad går hand i hand med ett (oftast flera) Granit-besök, samt åtföljs av tankar i stil med ‘hur fasen ska jag få med mig allt detta hem?!’.
Om ni någonsin vill bredda era horisonter och utforska Norrlands Huvudstad (ja, Umeå såklart) så blir ingen gladare än jag!
Jag kan till och med gå så långt att jag lovar att stå till edert förfogande, må det vara som trogen medarbetare eller köpvillig stamkund!

Mvh
Micke Karlsson
Umeå”

…och igår, som sagt, fick jag svar:

“Åh Micke, vi älskar dig!

Du anar inte hur glada vi blir av att komma tillbaka från semestern till ett sånt här mail i inkorgen. Vi älskar att vi är tredjeparten i din och din flickväns trekant. Vi vill ju såklart finnas även i Umeå, ja Norrland överhuvudtaget. Just nu finns det inga sådana planer men det är klart att Umeå lockar och drar. Speciellt nu när vi vet vilka intima fans vi har däruppe! I september öppnar vi vår webshop i alla fall. Hoppas att det åtminstone kan stilla några av dina/era begär i väntan på en mer fysisk närvaro av oss i er avancerade trekant.

Ha en fortsatt härlig sommar!

/Granit”

One thought on “I väntan på Parisbilder här i bloggen…

Leave a Reply

