Zombie Run Sävar!

Helgens…nej veckans…nej, ÅRETS stora grej gick alltså av stapeln nu i lördags.

Nordens första Zombie Run!

Vädret bestämde sig för att inte samarbeta särskilt mycket på förmiddagen, och det behövdes bara några få minuter ute i syndafloden för att mina kläder (de jag reste dit i, inte de jag skulle ha under tävlingens gång) var helt genomblöta.
Jag checkade in och ställde sedan ihop mina grejer i gympasalen, aka sminksalen. Kände mig ganska omedelbart (och säkert helt i onödan) utklassad av de make-up artister och maskörer som redan var i full färd med att “tillverka” zombies. Men jag sminkade i alla fall en person, innan jag lite halvt om halvt gav upp och koncentrerade mig på mig själv istället.

Då jag var klar fanns det inte så mycket annat att göra än att äta lunch och vila.

Zombie Run Sävar - vila
(foto: Jonny Brinksäter)

Vid ett-tiden blev vi körda ut till banan, och vid två startade alltihop.

Vad är då ett Zombie Run?
Jo, det är ett terränglopp (i det här fallet fem kilometer långt) som innefattar hinder i stil med klätterplank, labyrinter och lergropar…. Samt zombies!
Alla löpare har tre band som hänger från midjan, dessa tre band representerar tre “liv”. Zombiernas uppgift är att ta dessa band (bara ett i taget) och löparnas uppgift är att komma i mål så fort som möjligt med så många liv som möjligt intakt.
Inga liv kvar = du är infekterad och alltså död!

Det fotograferades till höger och vänster, och tro fan det. Efter att ha sett mig själv på bild så förstår jag att kamerorna åkte fram.🙂
Tacksamt nog fångades vi även på film!

Jag hoppas att detta återkommer nästa år, för det finns ingen som helst tvekan om att jag ska vara med igen om jag får chansen!

4 thoughts on “Zombie Run Sävar!

  1. WOW!!! Jag är grymt imponerad över sminkningen. Skulle vara kul att veta om några av de du sminkade kom med på bild/film?
    Det verkar ju verkligen askul med zombierun!!🙂

    Skulle gärna försöka mig på att springa förbi alla zombies. Kan inte låta bli att tänka på hur det skulle vara att delta i ett zombierun på KVÄLLEN i SKYMNINGEN…….HUGA!!!!! :S

    Starkt jobbat! Hur många liv tog du?

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

  2. Aha! Du sminkade ju bara EN person förutom dig själv. Fångades denne person på bild månne? *nyfiken*

    …och JA – helt onödigt att känna dig utklassad – du äger på zombie-/skräcksminkning!

    • Jorå, hon är med lite här och var…
      Men jag känner att jag nog borde varit mer förberedd – då hade jag kanske kunnat göra nåt mer spektakulärt.Men jag kommer få fler chanser, tro mig! (Men mer om det senare🙂 ).

Leave a Reply

