Anonyma internet

Internet är fascinerande…
Mestadels för att det tycks fungera som en sorts verklighetsspegel.
I den ser man vad för sorts personer människor verkligen är. Inte så att alla som använder Brad Pitt som sin profilbild på dejtingsajter faktiskt i själva verket ÄR Brad Pitt.
Men då det ska tyckas, tänkas och has åsikter om saker och ting – då kommer den verkliga sidan fram. Tragiskt nog är den sidan oftast småsint med en jag-vet-bäst attityd, fylld till bredden med åsikter om precis allt och den är…naturligtvis…anonym!

Det är så otroligt lätt att bara ösa ur sig saker man vill säga, utan att bry sig om vem eller vad som står i vägen, då man slipper det där irriterande faktumet att den man öser ur sig på vet vem man är…

Min tidigare blogg fick kommentarer, fler än de som synts här, och de var alla anonyma. En del av dem säkert välmenande – andra inte. Detta stör mig, och givetvis är jag väldigt medveten om att denna blogg jag nu skriver kommer få alla anonyma internettroll där ute att gråta av glädje! ‘Titta! Titta! Jag fick honom att bli irriterad! Jag orsakade en reaktion!’, och det är okej, jag köper det – tillsammans med faktumet att människor i grunden är elaka varelser som finner nöje i att försöka dominera andra….anonymt.

Är man rädd för att stå för de åsikter man har så är de åsikterna inte längre giltiga (fullt jämförbart med hur jag tycker man ska bemöta maskerade demonstranter).
Vill du inte visa mig vem du är så bryr jag mig inte om vad du tycker.

Så, därför raderas härmed anonyma kommentarer olästa.