6

Det ligger något märkligt tillfredsställande i att få veta att snygga, framgångsrika och “perfekta” personer i själva verket är (i brist på bättre ord) nördar.
Kanske är det för att de i mina ögon då plötsligt blir mer normala, mer lättillgängliga och mer….som jag!

Så, med det sagt…
Jag gillar Daniel Radcliffe – ni vet, han som spelade Harry Potter. I alla intervjuer jag sett så verkar han så otroligt uppriktig och så genomtrevlig. Han har ett hetsigt, nervöst sätt att prata – vilket på något sätt får mig att gilla honom ännu mer. Att han kommit att bli en bra skådespelare är nästan en bisak, jag har ännu så länge bara sett honom i just Harry Potter-serien, så jag vet ingenting om hans eventuella bredd i andra filmroller.

Men som privatperson – det lilla av det man nu tror sig kunna utläsa genom intervjuer och making of-dokumentärer – verkar han helt enkelt vara en extremt trevlig människa, en sådan man mer än gärna skulle hänga i en soffa med.
Så när jag såg honom på The Tonight Show (med Jimmy Fallon som programledare) visa slående prov på sin nördighet när det gäller att memorera krångliga texter från raplåtar – då blev jag nästan kär i honom!

-Daniel Radcliffe, du underbara språknörd!

Leave a Reply

