8

Jag blir yr i karuseller…
Till och med i pariserhjul, om det vill sig illa…

Men berg-o-dalbanor klarar jag!
Faktum är att jag ibland suttit i timmar och kollat in så kallade POV-klipp (Point Of View) på YouTube, från allehanda berg-o-dalbanor runt om i världen.
Mitt Mecka är nöjesfältet Cedar Point i Ohio, USA.

Jag håller även sporadisk koll på nöjesfältens hemsidor, för att se vad för nyheter de presenterar från år till år…och när jag för något år sedan såg att Liseberg skulle bygga en ny berg-o-dalbana så blev jag såklart intresserad (ty Liseberg är ju liksom inom rimligt räckhåll).

Den västkustska nöjesparken har haft ett antal berg-o-dalbanor, och dess kvalité har varierat kraftigt, så det var lite av en 50/50 grej vad den nya banan skulle bli för något, och jag satt inte klistrad vid skärmen som ett plåster heller – utan efter konstaterandet att de skulle bygga nytt så släppte jag det…

…tills jag en dag fick syn på nedanstående klipp på YouTube.

Detta är i mitt tycke Sveriges bästa Berg-o-dalbana, ALLA kategorier! Jag skulle till och med kunna gå så långt att jag påstår att den ligger bra till på listan över världens bästa banor!

One thought on “8

  1. ALDRIG I LIVET är allt jag säger. Jag blir bara av att titta på klippet. Så inget “kanske senare” nej ALDRIG I LIVET. 😀😨

Leave a Reply

