14

De flesta väntar på julafton den 24 december – så även jag.
Men innan dess så väntar jag på den 16 december.
Inte för att jag fyller år då (41, vad är det att fira liksom?!), utan för att det är då det är Make or Break dags för J J Abrams Star Wars: The Force Awakens.
Blir det yay or nay? Ska man skratta eller gråta?
Kommer jag lämna salongen med en sten eller en heliumballong i magen?

-Och nu är det fanimej inte långt kvar tills svaren infinner sig!

Så låt mig ta er tillbaka i tiden en liten bit. Inte långt.
Närmare bestämt till den 28 november förra året.

Då släpptes nämligen den första teasern…

Det var första lilla glimten av något som i sin helhet inte skulle dyka upp förrän över ett år senare. De första bilderna från det som är den första Star Wars-filmen UTAN George Lucas inblandning.

Förväntningarna var – och ÄR fortfarande – höga…

 

Leave a Reply

