18

Jag är 41 år gammal.

Jag har (ännu så länge) aldrig varit gift.

Jag äger ingen egen bil.

Jag äger inte bostaden jag bor i.

Jag har inga barn.

Jag tycker inte om öl.

Av alla dessa påståenden (som är 100% sanna) är det nästan enbart det sistnämnda som orsakar några som helst reaktioner hos andra människor.

Men på god andraplats kommer det näst sista påståendet…

“Va, har du inga barn…?”
“Varför har du aldrig skaffat några barn?”
“Är det inte trist att inte ha några barn?”
eller favoriten
“Ja…det är ju klart att en del vill ha det på det sättet.”

Exakt! Så är det.
En del – däribland jag – vill ha det på det sättet!

Och här är komikern Louis CK som förklarar varför:

Leave a Reply

